אפקטיביות הטיפול בכאבי ברכיים ודלקות עם קנאביס רפואי

כאבי ברכיים ודלקות מפרקים נחשבים לתלונות שכיחות בקרב גילאים מבוגרים אך לא רק. 

מנח הגוף שאיננו נכון נוכח שעות עבודה מרובות אל מול המחשב, המתח הנפשי המצטבר ועוד מגוון היבטים סביבתיים נוספים, כולם ככולם בעלי השפעה אורטופדית משמעותית אשר יכולה לתת את אותותיה בדמות כאבים אשר אט אט אף מפתחים לדלקות ולמחלות כרוניות.

באשר להתמודדות הנפשית והפיזית עם מכאוביהן של סוגיות בריאותיות מסוג זה, הרי שהקנאביס הרפואי מיצב את עצמו כאמצעי עזר חשוב ובעל פוטנציאל גבוה לטיפול בכאב.

חשוב לציין כי נכון לעת עתה, על אף שהוא זוכה לשבחים, הרי שתחום זה עודנו נחקר והתוצאות אינן חד-משמעיות.

תכונות אנטי-דלקתיות ומשככות כאב

במחקרים רפואיים שנערכו לאורך השנים נמצא כי רכיבים מסוימים הקיימים בתוך הקנאביס כגון קנבידיול CBD, עשויים להיות בעלי תכונות אנטי דלקתיות משמעותיות וכן לסייע באופן ניכר לשיכוך הכאבים.

תכונות אלו נמצאו כמועילות במיוחד עבור אנשים שסבלו מדלקות במפרקים הן ברמה המקומית ובאופן כרוני באזורים שונים בגוף, זאת לרבות כאבי ברכיים.

יצוין כי התוצאות החיוביות שנמצאו עודן נדרשות לניסויים קליניים נוספים המתכוננים לעתיד הנראה לעין ומטרתם לבסס באופן מוצק יותר הבנה ברורה באשר ליעילות, הבטיחות, סוג הקנאביס והמינונים הנדרשים לשימוש יעיל ונכון עבור כאבי ברכיים ודלקות.

סיוע בתסמינים הנלווים לדלקות

בעוד שקנאביס רפואי איננו יכול לרפא דלקת פרקים או להאט את החמרת המחלה, הרי שבאפשרותו לתת את המענה על היבטים נוספים הנובעים מתוכה לרבות חרדות ודיכאונות כתוצאה מן ההתמודדות המתמדת עם הכאב, כמו גם בעיות שינה הנובעות מתוך אי הנוחות והכאב.

יש לציין כי לצד השימוש בקנאביס הרפואי, הרי שמומחים ממליצים לשלבו יחד עם אסטרטגיות נוספות ושלובות לרבות פעילות גופנית טיפולית, ניהול נכון של משקל הגוף, מדיטציה וטכניקות נוספות להרפיה.

השילוב לתפישתם של המומחים, הפוך את השימוש בקנאביס רפואי ככלי עזר נוסף, ולא לכלי עיקרי ובלעדי.

סייגים בנושא

כאמור השימוש בקנאביס רפואי עודנו נמצא תחת מחקר מתמשך. מומחים רבים מבקשים לבחון את הנושא בקפידה וזאת לאור העובדה כי צריכתו של הקנאביס הרפואי מתבצעת באמצעות עישון או דרך וייפ לשמן קנאביס דבר אשר מצריך בחינה מתמדת באשר לאפקטיביות של הטיפול ומידת תועלתו אל מול דרכי צריכתו.

יצוין כי ישנם עשרות מינים שונים של קנאביס, דבר נוסף אשר מוביל את המומחים לערוך בדיקות רבות ומשתנות. לא כל סוגי הקנאביס מסייעים נגד כאבים, חלקם מעוררים, חלקם מרדימים, חלקם אף יכולים רק להחמיר את תסמיני המחלה.

בכל שאלה והתייעצות, יש לפנות לרופא המשפחה לצורך קבלת מידע נוסף והכוונה להמשך טיפול בהתאם למסקנותיו. יודגש כי כל האמור במאמר מידע זה הינו כללי בלבד, והוא איננו מהווה חלופה לקבלת ייעוץ רפואי מקצועי.

אפשר לשים סוף לכאב!

התייעצו עם המומחים שלנו

אולי יעניין אותך גם?

אולי יעניין אותך גם?

החלפת ברך

מפרק הברך מחבר בין עצם הירך מלמעלה ועצם השוק מלמטה ונתמך על ידי שורה של גידים, רצועות, סחוסים ומיניסקוסים. מבין כל מפרקי הגוף, מפרק הברך

להמשך קריאה »

פריקת פיקה חוזרת

אם אתם סובלים מפריקה חוזרת של הפיקה, אתם לגמרי לא לבד. פריקת פיקה חוזרת היא תופעה אופיינית ומוכרת אצל אנשים שחוו פריקת פיקה אקוטית ראשונה

להמשך קריאה »

פריקת פיקה

פיקת הברך היא עצם צפה בעלת מבנה גרמי המאפשר לה להתחבר במעין תצורת זכר ונקבה למבנה הגרמי של קצה עצם הירך. הפיקה מעוגנת למקומה באמצעות

להמשך קריאה »